Dé ultieme J-Class
technisch superieur

SY Lionheart J-Class – 2010

Lionheart is de nieuwe J-Class op basis van één van de lijnenplannen die Starling Burgess & Olin Stephens in 1936 maakte voor het Ranger syndicaat.

Het lijnenplan werd uitgewerkt, aangepast en geoptimaliseerd door Hoek Design uit Edam. Lionheart ging in 2010 te water en vaart sindsdien succesvol in wedstrijden en als charterschip. De huidige eigenaar en zijn crew zijn zeer te spreken over de systemen aan boord. Lionheart is gebouwd volgens ABS A1 en MCA LY2. Lionheart is onder andere uitgerust met twee 33kW Kohler generatoren, een Webasto reverse-cycle air conditioning en verwarmingssysteem, een Hamann vuilwater verwerkingsinstallatie volgens MARPOL IV, twee HEM watermakers en een buitengewoon ingenieus uitlaatsysteem om zo min mogelijk interieur op te hoeven geven. Het B&G navigatie pakket is een volwaardig wedstrijdsysteem met Deckman software.

Bij de engineering van de systemen voor de J-Class Lionheart is gekozen voor een relatief eenvoudig systeem. Alles wat niet strikt noodzakelijk was om tegemoet te komen aan de comfort wensen van de klant is weggelaten. Daarmee is de J-Class Lionheart een zeer zeewaardig schip geworden dat ondanks alle comfort een no-nonsense systeem is geworden waar tot op heden erg weinig problemen mee zijn geweest.

J-Class Lionheart werd in 2011 finalist in The World Superyacht Awards.

Ontwerp Hoek Design
Casco Bloemsma Aluminiumbouw
Werf Claasen Shipyards
Installatie Cornelis Jongkind Scheepsinstallatietechniek